torsdag 27 maj 2010

Jag - en robo

Jag tror att jag har kommit ut ur garderoben - bildligt, för att lämna plats för kläder - bokstavligt. I gårdagens gratistidning kunde man läsa om en undersökning - gjord av Luleå tekniska högskola i samarbete med pricerunner - om hur vi använder nätet när vi shoppar. I undersökningen formar sig 4 olika konsumenttyper: Robbis, Robo, Risbis och Risbo. Jag är en Robo - Research Online Buy Online. Stereotypen: Man, 35. Det är jag, och jag har funnit mig själv i den rollen. Hela världen är min butik och jag kan handla när jag vill (och hur mycket jag vill skulle jag gärna vilja skriva) utan att trängas i någon liten boutique. Den är så min bag. Ena dagen trillar där in en tröja från Kina och nästa dag ett par Dickes från US till emellanåt väldigt överkomliga priser.
"Men du kan ju inte prova kläderna, känna på tyget och kvalitén", säger... folk.
Nä, och det är väl kanske det som är nackdelen... eller?

1 kommentar:

  1. Ja, det är det som är nackedelen. Skickade tillbaka ett par jeans häromdagen då storleken var fel...

    SvaraRadera